Retourbeleid en verzenden

Bestellen bij ons is super makkelijk, maar we snappen dat je misschien vragen hebt over ons retourbeleid. Ook leggen we je hier iets meer uit over verzenden.

Verzenden 

Wij verzenden naar Nederland en België.

Vanaf €60 verzenden we gratis. We verzenden met DHL en je ontvangt van ons een Track&Trace code via de mail.

We verzenden altijd binnen 1/2 werkdagen. Het kan namelijk zo zijn dat webshop bestellingen uit twee vestigingen moeten komen. Wij voegen dit samen, maar dit duurt dus een werkdag extra. Als je op zaterdag na 17:00 uur bestelt, dan is de eerstvolgende werkdag dinsdag. 

Mocht er wat aan de hand zijn met je tracking, dan kan je het beste eerst contact opnemen met DHL. Zij kunnen je precies vertellen wat er aan de hand is. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je ons een mail sturen naar customerservice@bijdeem.nl of appen op 0546-648024

Retourneren & Ruilen

Retourneren

Je hebt bij ons 14 dagen de tijd om je pakketje te retourneren. Dit geldt vanaf het moment dat het pakketje verzonden is/ op afhaal staat. Mocht de vervoerder er langer dan 2 werkdagen  over doen om je bestelling te bezorgen dan verlengen wij je retourtermijn. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen, laat ons dit dan binnen die 14 dagen weten.

Bewaar altijd je verzendbewijs als je je pakketje teruggestuurd, je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor je retourzending.

Wanneer wij je pakketje ontvangen hebben storten we zo snel mogelijk je geld terug, maar doordat hier een betalingsprovider tussen zit kan dat altijd eventjes duren (maximaal 5 werkdagen). 

We zijn niet verantwoordelijk voor pakketjes die kwijt raken bij de vervoerders met retouren. We raden je altijd aan om met DHL terug te sturen, hier werken wij mee samen en er is dan altijd veel meer mogelijk dan met een andere vervoerder. Daarnaast adviseren we je altijd om je track&trace te bewaren van je retourzending. Soms komt het voor dat je pakketje niet bij ons aankomt (gelukkig niet vaak) maar dan kunnen we je een stuk beter helpen met een Track&Trace! 

Daarnaast kan het soms gebeuren dat een retourpakket afgeleverd wordt bij een afhaalpunt als de winkel gesloten is en wanneer je niet terugstuurt met de vervoerder die wij hebben gebruikt (DHL). Je kan ons daarover dan het beste mailen, wij krijgen namelijk geen bericht van de vervoerder dat dit pakket klaarligt. 

Wanneer je een bestelling retourneert en daarmee onder de €60,00 komt, brengen wij alsnog verzendkosten in rekening. Dit bedrag wordt afgehaald van de terugbetaling. Wanneer je alle items retourneert, krijg je ook de verzendkosten terug.

Ruilen

Wanneer je item(s) wil ruilen, kan je het beste je nieuwe item zelf bestellen. Zo ben je ervan verzekerd dat je je item krijgt. Wanneer wij de ruiling moeten doen, kan het zijn dat het item wat je wil niet meer op voorraad is. 

Sale mag bij ons niet retour, het mag wel geruild worden voor een ander product. 

Items van Booming Bags mogen ook niet retour, wel geruild worden. 

De verzendkosten voor ruilen/retourneren zijn voor de klant. Wanneer een product geruild wordt brengen wij niet nogmaals verzendkosten in rekening.